Totalt antall sidevisninger

tirsdag 14. desember 2010

Suppe gjør frisk???

På film gir de alltid suppe til folk som er syke. Etter uker med dårlig hals, feber, ørebetennelse og synkende form var det verdt et forsøk. Kyllingsuppe...........
Googlet supper og fant denne fantastiske oppskriften. Suppen smakte nyyyydelig, formen er som i går.....ikke bra men bedre. Suppen var så god at neste gang lages det trippel porsjon som fryses ned i posjonsbegere.:-)

3-4 kyllingfileter strimles og stekes
4 fedd hvitløk presses
3-4 sjarlottløk kuttes
(hvitløk,sjarlottløk) stekes lett i en kaserolle

1 purreløk i skiver
Rasp/riv skallet på en sitron
2 ss karri
1 ts ingefær
1,5 dl hønsebuljong (buljong+vann)
3-4 poteter i terninger
ha dette i gryten sammen med løken og la det "syde" i ca 15 min.

Ha i kyllingen, litt salt og pepper + 2dl kokosmelk og klem saften av halve sitronen i suppen.......la dette koke i 5 min.
SERVER............mmmmmmmmmmmnydelig:-)

Har "boken min" full av andre lekre oppskrifter om du vil ha??

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker suppe og denne hørtes skikkelig god ut, men hvor mye kokosmelk skal det være i?

    SvarSlett
  2. Ååå glemte jeg det...huff. Ca 2 dl.

    SvarSlett