Totalt antall sidevisninger

torsdag 2. desember 2010

Strømpriser og sparing......

Det er ikke en eneste avis nå om dagen som ikke skriver om hvordan vi skal spare strøm. Ta på deg en ekstra genser og spar inntil 1000 lappen på 1 år:-(......."lær deg å trives i 19 grader"....."slankere med lavere innetempratur". Hva er dette for noe??????? Skal man være nødt til å mistrives i eget hjem for at "dere" skal bli fornøyd? Hvorfor i all verdn skal jeg spare strøm?? Gi meg 1 god grunn !!!!!

Når jeg våknet opp i dag var det 19 grader (knapt) på kjøkkenet......tror noen jeg tenkte "jippiiii, jeg tar bare på meg en ekstra genser" ??? Nope. Jeg blir sur av å fryse og skrudde opp alle ovner:-) Synes virkelig synd på de som bor i dårlig isolete hus. Hørte om ei som "bor" på badet når hun kommer hjem fra jobb. Hun sitter der inne på varmekablene sine, med rdio, stearinlys, rødvin og en bok. Der sitter hun til hun legger seg for kvelden. Badet er det eneste rommet i leiligheten med nokså normal tempratur.

Det er  mye snakk om hvordan det var før i tiden og at vi må forstå at tidene forandrer seg. Men hvor pokker skal vi gjøre av oss når det er kaldt over alt?? Skal vi fryse frivillig for å spare? Spare til hva? Vi har jo penger på "bok"!!!!

Ha en varm god dag.............

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar